Ігор Мазепа, інвестиційний банкір, Генеральний директор Concorde Capital, впевнений, що високий попит на заміську нерухомість є початком сильного та довгострокового тренду
Ігор Мазепа, інвестиційний банкір, Генеральний директор та власник інвестиційної компанії Concorde Capital, в інтерв’ю журналу «Заміська нерухомість» розказав про тренди у сфері заміської нерухомості та поділився власним успішним досвідом інвестування у заміське котеджне містечко GoodLife Park та комплекс Shelest.
Заміська нерухомість «бумить» – чи надовго?
«Через пандемію інтерес до заміської нерухомості виріс як ніколи. Знаходитися у натовпі в містах вже не так безпечно, як раніше. Виникає потреба частіше бувати на природі, але при цьому не пропадає потреба соціалізуватися. У цьому сенсі котеджні містечка – це оптимальний варіант для життя і відпочинку. За минулий рік орендні ставки на заміське житло виросли в межах 20-50%. Вартість такої нерухомості зростає пропорційно. Розвиток ринку котеджних містечок потягнув за собою розвиток сервісної інфраструктури, почали з’являтися супермаркети, заміські готельні, ресторанні і спа-комплекси. Відповідно, це підвищило попит не лише на жилу, але і на комерційну нерухомість. Для інвестора це може бути дуже хорошою історією. Думаю, це початок сильного і довгострокового тренду на десятки років вперед, – розповів Ігор Мазепа журналу «Заміська нерухомість».
Чому обрали інвестиції саме у заміську нерухомість?
«Мій інвестиційний шлях до заміської нерухомості розпочався в далекому 2005 році, коли у мене були вільні декілька мільйонів доларів і приятель, котрий запропонував мені вкластися в земельну ділянку. Ці 10 гектарів довго стояли без діла до тих пір, поки життєві обставини не привели мене туди, і я зрозумів, що дуже хочу жити за містом. У мене високі вимоги до місця для життя: там мають бути ліс і велика вода на першій лінії, оскільки мені подобається вийти з будинку, сісти в човен і дійти, наприклад, до Одеси. Так і виникла ідея побудувати для себе і своїх однодумців містечко Goodlife Park. Потім попит на суперякісну нерухомість за розумними цінами привів до ідеї побудувати Shelest. Причому, на відміну від Goodlife Park, це була повністю усвідомлена інвестиція. Коли я купував земельну ділянку під Shelest, то вже розумів, що і як тут буде, який обсяг інвестицій потрібно вкласти і скільки проект зароблятиме».
У чому запорука успіху котеджного містечка?
«У розташуванні. У доступі до води і лісу. Інфраструктура, архітектура, якість будівництва, технології, безпека – це все важливо. Але саме мій досвід свідчить про те, що вся справа в атмосфері і рівні сервісу. У нас в Goodlife Park ти себе відчуваєш одночасно як в п’ятизірковому готелі, де всі твої потреби готові закривати 24/7, і в той же час у колі своїх людей, сусідів, котрі вже давно стали друзями», – розповів Ігор Мазепа.
Чи є якийсь інструмент для створення такої атмосфери?
«Спеціального інструменту не існує, це комплексна робота. Але один момент можу навести як приклад. У нас усередині Goodlife Park взагалі немає парканів, і, якщо потенційного покупця таке влаштовує, то це наша людина. Той, кому не вистачає триметрових парканів довкола будинку – не наш клієнт, ми з ним взаємно один одному нецікаві. Хоча по периметру містечка у нас якраз забір є, а разом з ним і серйозна система охорони», – розповів Ігор Мазепа.
Як зрозуміти, що проект котеджного містечка буде успішним?
«Заміська нерухомість, здавалося б, – очевидне місце для інвестицій, тому що ми бачимо ряд успішних проектів. Проте невдалих об’єктів нерухомості, які стоять непроданими, теж достатньо. Немає універсального рецепту успіху. Але є важливе правило: потрібно вибирати надійного партнера. Потрібно перевірити, який у нього досвід, як складалися його попередні бізнес-проекти, чи були у нього успіхи в бізнесі. Хай це будуть невеликі проекти, але вони мають бути реалізованими і вдалими. І потрібно знайти свою унікальну ідею і втілити її», – впевнений Ігор Мазепа.
Джерело: ексклюзивне інтерв’ю Ігоря Мазепи для журналу «Заміська Нерухомість»